שיקולים בבחירת מעצב גרפי


העיצוב הוא המהות, יספרו המעצבים. אחרי הכל עיצוב מספר סיפור, שכולנו נרצה להיות חלק ממנו


מעצב גרפי הינו יוצר את הגרפיקה בעיקר למען הוצאה לאור, דפוס, למדיה האלקטרונית ולפרסום. לעתים רבות המעצבים הגרפיים אחראיים גם לסידור האותיות בדפוס הבלט, לאיור או שהם משתמשים בידע שצברו כמורים לגרפיקה בבתי ספר ובמכללות.

האחריות העיקרית של מקצוע זה היא להציג את המידע בצורה אשר תהיה גם אסתטית וגם שתעביר את המסר באופן הטוב ביותר.

 
טיפים שיעשו לכם את החיים קלים יותר בבחירת מעצב גרפי :


תיק עבודות

בבואנו לבחור מעצב גרפי מומלץ להסתכל ולבדוק בתיקי העבודות של אותו המעצב ,בעבר נהגו המעצבים להכניס את העבודות שלהם בתוך ספר שחור תוך שהם מכניסים את העבודות הטובות ביותר שלהם בספר. כיום ניתן לצפות בתיקי עבודות של מעצבים גרפים על גבי אתרי אינטרנט, תקליטורים, או DVD.
 
המלצות גרפיקאים
 
תמיד מומלץ וכדאי לפנות ללקוחות של אותו מעצב גרפי ולשאול אותם עד כמה אפקטיבית הייתה העבודה של אותו מעצב גרפי ועד כמה הם היו מרוצים מהעבודה (מידת שביעות הרצון של אותם לקוחות) .

לימודים 

למרות שמעצבים גרפיים העוסקים בתחום הוציאו תואר אשר הסמיך אותם לעבוד בתחום זה כאשר למדו במכללה לאומנות ועיצוב, לא תמיד נדרש תואר כדי לעסוק בתחום.

ההסמכה של המעצב הגרפי נקבעת לפי הניסיון ושנות הוותק אותם הספיק המעצב הגרפי לצבור בתחום תיק עבודות מקצועי, היא לרוב הדרך העיקרית בה המעצב מפגין את כישוריו וניסיונו בתחום, ולרוב נדרש המעצב הגרפי להציג אותו בראיונות העבודה. תיק העבודות של המעצב ממשיך להתפתח לכל אורך הקריירה של המעצב.
 

ידע בכל התוכנות בתחום

מעצב גרפי ייחשב למקצועי בתחום כאשר הינו יודע להשתמש בכל התוכנות הקיימות בעיצוב גרפי , לכן נעדיף לבדוק את העניין לעומק. (חיפוש מעמיק באינטרנט לעולם לא יזיק בעניין הזה ) . מומלץ גם לבדוק שהמעצב הינו יודע להביא את עבודותיו לדפוס (זה יעזור לכם מאוד ) .

הדגש בתחום זה, בדומה לכל מקצועות העיצוב, הוא התמקדות בהעברת המסר יותר מאשר באסתטיקה של התוצר הסופי. בשונה משאר האומנויות השימושיות התוצר הסופי בעיצוב גרפי נקבע על פי קנה המידה של הצרכן ולא של היוצר ובכך מגביל את החופש האומנותי שלו .


עבודות נוספות בתחום עיצוב גרפי
  • מעצב הלוגו - התפקיד של מעצב הלוגו הוא להעביר באופן חדשני את המסר העיקרי של החברה או הארגון אשר יקדם את תדמית החברה.
  • מפתח תוכן - מפתח תוכן הוא מונח כללי בו משתמשים כדי לתאר מאיירים, מפתח תוכן ויזואלי, ומפתחי המולטימדיה אשר עוסקים בפיתוח תוכן המיועד לתוכנות ולאתרי אינטרנט. המונח הוא נרחב למדיי וכולל גם פיתוח תוכן אשר איננו גרפי בלבד.
  • מעצב אינטראקטיב - עבודתו של מעצב האינטראקטיב מתמקדת בעיקר בעיצוב תכנים לסביבת האינטרנט.
  • מפתח המותג - את זהות המותג של החברה מציגים באמצעות עיצוב לוגו ייחודי, אשר לעתים קרובות משולב בכל האלמנטים העיצוביים של החברה - כרטיסי הביקור, נייר המכתבים, האריזות, פרסומים בתקשורת וכדומה. עיצוב זהות המותג יכול לכלול גם עיצוב לוגו.
בעיצוב גרפי מה שקובע זוהי איכות העבודה של המעצב . עיצוב גרפי נבון יוכל לנו לסייע להשיג את המטרה גם בפרסום בנפח מופחת מאשר מסע פרסום נרחב עם שימוש פחות מושכל בעזרתו האדיבה של המעצב הגרפי.




 
קבל הצעות עכשיו